
- This event has passed.
PESTE 18500 DE ELEVI ȘI PROFESORI AU POSIBILITATEA SĂ STUDIEZE DOMENIILE VIITORULUI ÎN CADRUL PROIECTULUI „TEKWILL ÎN FIECARE ȘCOALĂ”
June 17, 2020
Cel mai complex program de cursuri extra-curriculare – „Tekwill în fiecare școală” (TiFS)- și-a desemnat câștigătorii. Astfel, primii care vor studia cursurile inovative vor fi peste 18500 de elevi și profesori din toată țara. Pentru a fi selectate în cadrul proiectului pilot, și-au depus dosarele 107 instituții. Astfel misiunea Comisiei de Evaluare nu a fost deloc ușoară, într-un final selectând 77 de gimnazii și licee. Lista poate fi vizualizată mai jos.
Ana Chirița, directoarea Proiectului TEKWILL: „Rezultatele procesului de selecție demonstrează un interes major al elevilor și profesorilor pentru domenii inovative. Ne bucură faptul că toți își doresc să studieze cursuri de calitate pentru a deveni mai pregătiți pentru provocările de mâine, iar noi suntem mândri să le oferim această oportunitate. Proiectul conține lecții orientate pe învățarea practică, dezvoltarea creativității, gândirii critice, abilităților de comunicare interpersonală și a spiritului de echipă, oferindu-le elevilor competențele necesare pentru a aplica în mod interactiv concepte științifice, inginerești și antreprenoriale. Cu siguranță acest proiect va aduce plus valoare la pregătirea și creșterea capitalului uman al țării noastre”.
Ce spun beneficiarii proiectului pilot?
Deși inițial era prevăzută selectarea a 30 de instituții, în urma numărului mare de participanți și a interesului sporit, echipa de proiect a decis extinderea numărului de beneficiari. În luna august anului curent, urmează a fi instruiți 216 profesori din 77 de instituții de învățământ general cu privire la conținutul disciplinelor și a metodologiilor de predare a cursurilor „Tekwill în fiecare școală”
Silvia Machidon, directoarea Liceului Teoretic ,,Mihail Sadoveanu”, satul Giurgiulești, Cahul: „ Ne bucurăm nespus că ne regăsim în lista celor 77 de instituții. Suntem dispuși împreună cu profesorii să facem formări pentru cursurile opționale, astfel încât elevii noștri să beneficieze de această oportunitate. Ei sunt foarte interesați de domeniul tehnologiilor digitale, unii dintre ei, anul trecut, chiar făceau naveta până la Galați, România, ca să urmeze cursuri de Web Design & Development, Graphic Design, dar și alte activități extra-curriculare. Și asta pentru că noi ne aflăm într-o zonă rurală, iar aici posibilitățile sunt limitate.”
Pașcan Cristina, profesoară de informatică la „Gimnaziul Todirești”, satul Todirești, Anenii Noi: „Participarea noastră la acest proiect este un succes neașteptat pentru noi. De multe ori la orele de „educație digitală” sunt practic „interogată” de elevi ce ține de acest subiect, iar la clasele gimnaziale predau informatica și văd un interes sporit față de domeniul TIC. Am aplicat la acest proiect ca să le menținem curiozitatea. Consider că mai ales acum, când trăim într-o eră digitală, este necesar ca să dezvoltăm elevilor noștri aptitudinile digitale și să le asigurăm un proces educațional de calitate.”
Parfeni Cristina, profesoară de informatică la Liceul Teoretic „ Pro Succes”, Chișinău: „ Am aflat despre acest proiect în momentul când am primit o scrisoare pe adresa noastră de email și atunci am fost foarte fericiți. Și asta pentru că ne-am gândit că ar fi foarte util și interesant pentru elevii noștri, mai ales că trăim în secolul XXI. Am avut emoții când văzusem că atât de multe instituții s-au înregistrat și împărtășeau la fel ca și noi aceleași dorințe. Ne doream foarte mult ca să fim acceptați. Elevii vor fi foarte bucuroși, pentru că își doreau demult timp astfel de cursuri. ”
Crearea cursurilor a fost posibilă prin mobilizarea eforturilor financiare ale sectorului privat, ale cetățenilor din țară și diasporă, precum și ale partenerilor de dezvoltare externi – PNUD Moldova, USAID, Suedia. Proiectul se bucură și de suportul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, la baza parteneriatului stând Memorandumul de Înțelegere semnat la 14 iunie 2018.
„Tekwill în fiecare școală” – pregătim elevii pentru profesiile de mâine!”
„Tekwill în fiecare școală” își propune transformarea educației din RM, atât prin dezvoltarea de conținut digital interactiv, cât și prin introducerea în procesul de predare și învățare din cadrul instituțiilor de învățământ a noilor metodologii: învățarea mixtă („blended learning”) și clasa inversată („flipped classroom”). Cursurile vor putea fi studiate în mod individual sau ghidate de un profesor în timpul orelor, prin introducerea acestora ca discipline opționale. Lecțiile sunt dedicate elevilor cu vârste cuprinse între 13-19 ani.
Tatiana Alexeev, coordonatoarea proiectului „Tekwill în fiecare școală”: „Fiecare curs cuprinde 34 de lecții, ceea ce va permite studierea acestora în decursul a unui an academic, câte o lecție pe săptămână. Lecțiile includ resurse educaționale de tip text digital, lecție video, exerciții de simulare, teste interactive de evaluare și realizarea unui proiect final. Sperăm că elevii și profesorii vor beneficia din plin de oportunitățile de cunoaște pe care le oferă proiectul.”
Proiectul prevede 8 curricule divizate în patru industrii precum:
- Inteligența Artificială (cursurile: Programarea Agloritmilor in C/C++, Inteligența Aritificială)
- Dezvoltare Software (cursurile: Proiectarea și Dezvoltarea Web, Proiectarea și Dezvoltarea Aplicațiilor Mobile)
- Industrie Creativă (cursurile: Design Grafic, Video Storytelling)
- Leadership Antreprenorial (cursurile: Inteligenta Emoțională, Antreprenoriat).
Lista instituțiilor selectate
Instituțiile selectate sunt din 28 de raioane ale țării (35 – mediul rural, 42 – mediul urban):
1 | LT “Mihai Eminescu” | or. Anenii Noi |
2 | Gimnaziul “Todiresti” | s. Todirești, r. Anenii Noi |
3 | Gimnaziul “Ciobanovca” | com. Ciobanovca, r. Anenii Noi |
4 | LT “Emil Nicula” | s. Mereni, r. Anenii Noi |
5 | LT “Ion Creanga” | mun. Bălți |
6 | LT “D. Cantemir” | mun. Bălți |
7 | LT “Lucian Blaga” | mun. Bălți |
8 | LT “George Coșbuc” | mun. Bălți |
9 | LT “Alexei Mateevici” | s. Alexandru Ioan Cuza, r. Cahul |
10 | LT “Petr Rumeantev” | mun. Cahul |
11 | LT “M. Sadoveanu” | s. Giurgiulești, r. Cahul |
12 | LT “D. Cantemir” | or. Cantemir |
13 | Gimnaziul “M. Eminescu” | or. Cantemir |
14 | LT “Mihail Sadoveanu” | or. Călărași |
15 | LT “M. Eminescu” | or. Căușeni |
16 | LT “A. Mateevici” | s. Zaim, r. Căușeni |
17 | LT “Meșterul Manole” | s. Sălcuța, r. Căușeni |
18 | LT “M. Eliade” | mun. Chișinău |
19 | LT “Iulia Hașdeu” | mun. Chișinău |
20 | Liceul “Da Vinci” | mun. Chișinău |
21 | LT “Elena Alistar” | mun. Chișinău |
22 | LT “Gheorghe Ghimpu” | s. Colonița, mun. Chișinău |
23 | Liceul “Socrate” | mun. Chișinău |
24 | Liceul “Prometeu-Prim” | mun. Chișinău |
25 | LT “Mihail Sadoveanu” | mun. Chișinău |
26 | LT “Aristotel” | mun. Chișinău |
27 | Liceul ‘Literarum” | mun. Chișinău |
28 | LT “Pro Succes” | mun. Chișinău |
29 | LT “Vasil Levski” | mun. Chișinău |
30 | Gimnaziul #102 | s. Brăila, mun. Chișinău |
31 | LT “M. Eminescu” | or. Cimișlia |
32 | LT “Magdăcești” | s. Măgdăcești, r. Criuleni |
33 | Gimnaziul “Maramonovca” | s. Maramonovca, r. Drochia |
34 | Gimnaziul “Viorel Cantemir” | s. Sofia, r. Drochia |
35 | LT “Mihai Eminescu” | mun. Edineț |
36 | Gimnaziul “Stefan cel Mare” | s. Navîrneț, r. Fălești |
37 | Gimnaziul “Eugen Coșeriu” | s. Catranîc, r. Fălești |
38 | LT “Ion Creanga” | or. Fălești |
39 | Gimnaziul “Temeleuti” | s. Temeleuți, r. Florești |
40 | LT “Miron Costin” | or. Florești |
41 | Gimnaziul “Roșietici” | s. Roșietici, r. Florești |
42 | Gimnaziul “Petrunea” | s. Petrunea, r. Glodeni |
43 | LT “Balatina” | com. Balatina, r. Glodeni |
44 | LT “Universum” | s. Sărata Galbenă, r. Hâncești |
45 | Gimnaziul “Sergiu Andreev” | s. Cioara, r. Hâncești |
46 | LT “Ștefan Holban” | com. Cărpineni, r. Hâncești |
47 | LT “Petre Ștefănucă” | or. Ialoveni |
48 | LT “Gheorghe Palade” | s. Puhoi, r. Ialoveni |
49 | LT “Ion Pelivan” | s. Răzeni, r. Ialoveni |
50 | Gimnaziul M. Eminescu | s. Ulmu, r. Ialoveni |
51 | LT “Ruseștii Noi” | s. Ruseștii Noi, r. Ialoveni |
52 | Gimnaziul “Malcoci” | s. Malcoci, r. Ialoveni |
53 | LT “Aurel David” | s. Bardar, r. Ialoveni |
54 | LT “M. Sadoveanu” | or. Ocnița |
55 | Gimnaziul “Bîrnova” | s. Bîrnova, r. Ocnița |
56 | LT “M. Lomonosov” | mun. Orhei |
57 | LT “Alecu Russo” | mun. Orhei |
58 | Gimnaziul “Mitoc” | s. Mitoc, r. Orhei |
59 | LT “Ion Luca Caragiale” | mun. Orhei |
60 | LT “Onisifor Ghibu” | mun. Orhei |
61 | LT “Alexandruc cel Bun” | or. Rezina |
62 | LT “Gheorghe Riscanu” | or. Râșcani |
63 | Centru de creatie si agrement | or. Sângerei |
64 | Gimnaziul “Luceafarul” | s. Biruința, r. Sângerei |
65 | LT “Constantin Stere” | mun. Soroca |
66 | Gimnaziul “Voloave” | s. Voloave, r. Soroca |
67 | LT “Mitropolit Nestor Vornicescu” | s. Lozova, r. Strășeni |
68 | LT “Alexei Mateevici” | or. Șoldănești |
69 | LT “Stefan Voda” | or. Ștefan Vodă |
70 | Gimnaziul “Grigore Vieru” | com. Purcari, r. Ștefan Vodă |
71 | Gimnaziul “Balabanu” | s. Balabanu, r. Taraclia |
72 | LT “Lucian Blaga” | or. Telenești |
73 | LT “Gh. Asachi” | mun. Ungheni |
74 | Gimnaziul Morenii Noi | s. Morenii Noi, r. Ungheni |
75 | LT “M. Eminescu” | mun. Ungheni |
76 | LT “Ion Creanga” | mun. Ungheni |
77 | LT “Vasile Alecsandri” | mun. Ungheni |
Proiectul TEKWILL – Revoluția începe!
„Tekwill în fiecare școală” este o inițiativă dezvoltată în cadrul Proiectului TEKWILL, implementat de Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC cu susținerea financiară a Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională și a Suediei. „Tekwill” a fost creat în anul 2017 ca Centru de Excelență al sectorului ICT din Moldova, având drept scop principal alinierea domeniului la cerințele curente ale pieței. Pentru a continua să contribuie la creșterea competitivității industriei IT și a altor sectoare strategice ale economiei, centrul și-a extins domeniile de activitate, devenind în 2019 un proiect complex la nivel național, cu sloganul „Revoluția începe!” Obiectivul de bază al Proiectului TEKWILL, în calitatea sa de platformă dedicată progresului sectorului IT, este de a asigura un impact major asupra dezvoltării economice a țării, prin îmbunătățirea capacităților antreprenoriale și educaționale ale societății, dar și prin sporirea potențialului de cercetare și dezvoltare al instituțiilor de învățământ, în conformitate cu cererea de pe piața IT.